onsdag 7. mars 2012

Å flyte med....bokstavelig talt!

Leif har ett utrykk som han ofte bruker:"Å flyte med". Det er noe vi gjør nesten hver gang vi er ute i distriktet....å flyte med. Vente. Vente. Uten å bli irritert over tiden som ikke overholdes, over folk som ikke kommer, over dårlige veier, osv
Mandag var en slik dag. men vi kan ikke skylde på mennesker denne dagen, men på "været"!
Barazza klokka ett. Hente chiefen klokka elleve. Han måtte innom banken i Katesh først. Klokka ble elleve, halv tolv, tolv....ferdig i banken kjørte vi mot Gidagamwot. Regn i lufta. Vi rakk akkurat ikke bort til barassatreet før regnet kom. Søle. Vente til regnet stoppa, for så å gå det siste stykket....der folk alt var på plass!
Etter en kort barazza kjørte vi "hjem" med presten. Frem og tilbake. Halveis tilbake til Katesh møtte vi regnvannet komme fossende over veien. Stopp og vente. Vente og vente. Klokka er fem, halv seks, seks.... Vi tar sjansen og kjører over! Heldigvis "flyter" vi ikke, men denne dagen ble en "flyte dag" der du tenker: Hva har jeg egentlig gjort idag? Leif har tålmodig ventet. Både på chief, prest og vannmengder...og på meg som prøver alt jeg kan å ikke klage over spilt tid!
For hva er spilt tid? I etterkant tenker jeg på alle vi møtte denne dagen under ventingen vår...og som smilte til meg og snakket med meg!

Det gjelder å flyte med uten å drukne!!!!
SMIL

Ingen kommentarer: