mandag 16. april 2012

Ett lys er tent

Ett foto øyeblikk påskeaften. Regnet kom med skyer og tropefall. Men lyset forsøkte tappert å holde ut....
Påskeaften var i sannhet mørk. Jesus var død. Gravlagt. Men i dette "øyeblikket" vant lyset. Den døde stod opp. Og Lyset skinner i mørket.

Vidunderlige påskemorgen med Liv og Lys og Håp for en død verden!
Påskeaften i Gorimba. Eksamen i Datooga voksenopplærings programmet. Tre nervøse elever....som alle må ta eksamen en gang til. Poleni sana!
Ingenting å si på innsatsen. Men eksamen er jo eksamen!
Målet er å kunne lese og skrive så godt at å lese det nye testamentet på Datooga går som ein lek!
--------------

En glad gutt(er)....fantastiske smil fra begge to! Bare måtte ha det med!
På barselbesøk i Gasaboy. Hos en nybakt datoogafamilie. En familie som har tatt imot Lyset!
Ny og gammel tid. Veslegutt i oldemors armer. Vakkert øyeblikk!
Oh, dette fjell....nok en gang!

5 kommentarer:

renate og kjetil sa...

liker bildet av babu og den lille!! Vett ikkje ken som var søtest=) tihi!!

Aina og Steinar sa...

Eg likte spesielt solsikkebilde øverst:) Blinkskudd!

Tone Aano Svellingen sa...

Flotte bilder! Særlig d av Leif og babyen! Sjøl om du nok e nærmare ein seier i ein fotokonkurranse med det fyssta bildet! :-D

Janne sa...

Eg fant ud at eg bare måtte inn å kommentera di flotte bildene av den lille sjønne gutten....( og mannen...;-) ).....å der hadde jammen både Renate og TONE vore før meg! Hehe :-D
Veldig kjekt å fylla med dåkk. For ein meiningsfyll jobb!!! Gud velsigne dåkk!

Klem Janne

Paul og Aud sa...

Hollo kjære venner.
Det blir Aano`ane som toppe denne sida! Eg må rett inn på denne sida,når eg har sett på de i S-land. Du er ein fantastisk fotograf Marit,men det er nok evangelisten som komenterer bildene,som rører heilt inn til hjarta.Håper den evangelisten får mye å gjøre rundt i vårt eget land ,når hu kjem heim.
Me gleder oss til dokk alle 6-7 kommer. Hils Jeremia! Me "går" med ham.Klem fra oss to.